РОЗВИТОК ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ ШКОЛЯРІВ

Головне завдання бібліотеки - формування особистості дитини, розвиток її духовних, пізнавальних і творчих можливостей, завдяки творчому пошуку нових нетрадиційних форм пропаганди літератури серед читачів-дітей, підвищення професійного рівня бібліотечних та педагогічних працівників, їх професійної майстерності та бібліотечної культури.

Бібліотека продовжить роботу щодо популяризації Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про мови», «Про загальну середню освіту», програми «Діти України» та інших нормативних документів.

Робота бібліотеки спрямована на:

Ø допомогу учням в оволодінні знаннями та закріплення їх бібліотечними засобами;

Ø удосконалення культури читання учнів, прищеплення їм навиків самостійної роботи з книгою;

Ø підвищення методичної, педагогічної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї;

Ø виховання бережливого ставлення до шкільних підручників, книг;

Ø подальший розвиток інформативної функції шкільної бібліотеки, як інформаційно-культурного центру школи;

Ø активізацію морального, патріотичного, естетичного та екологічного виховання;

Ø створення оптимальних умов формування та розвитку особистості школяра через пробудження актуалізованого інтересу до читання;

Ø популяризації правових знань.

Буде проводитися робота щодо покращення складу універсального фонду бібліотеки, його поповнення та зберігання.

Робота бібліотеки буде спрямована на інформаційне забезпечення всіх аспектів навчально-виховного процесу школи у засвоєнні програмних та факультативних знань, самоосвіті школярів, створення інформаційного банку за освітніми проектами, технологіями, програмами та методиками викладання.

На бібліотеку покладаються також завдання .

· Консультативної роботи, котра містить :

Ø індивідуальні та групові консультації;

Ø аналіз анкетування;

Ø психологія читача різного віку;

Ø співпраця бібліотекаря з педагогічним колективом для заохочення дітей до читання;

Ø педагогіка читання.

· Надання методичної та організаційної допомоги класним керівникам у проведенні заходів щодо збереження у дітей дбайливого ставлення до книги.

· Масова робота з користувачами: організація книжкових виставок, проведення свят, літературних вечорів, вікторин, конференцій, диспутів, бібліотечних уроків, презентацій тощо.

· Індивідуальна робота з користувачами: індивідуальні бесіди про прочитану книгу, консультації щодо вибору літератури, створення комфортного бібліотечного середовища.

· Поповнення новими матеріалами бібліотечної сторінки на сайті закладу.

· Поповнення фонду навчальних презентацій для учнів та вчителів навчального закладу.

· Створення та ведення предметної електронної бази даних текстів художніх творів, яких не вистачає в друкованому вигляді.

Отже, основні завдання, які стоять перед бібліотекою в навчальному році:

Ø забезпечення корисною інформацією школярів, гарантування її швидкого доступу, знаходження та передачі;

Ø використання в роботі бібліотеки інформаційних ресурсів на різних сучасних носіях;

Ø сприяння безперервній освіті шляхом забезпечення ресурсів та створення атмосфери, необхідної для засвоєння матеріалу;

Ø надання допомоги в знаходженні, виборі та використанні інформаційних матеріалів;

Ø покращення якості життя шляхом виховання національної самосвідомості, передачі естетичного досвіду, розвитку навичок сприйняття мистецтва, стимулювання здібностей обдарованих дітей до творчості та розвитку гармонійних людських стосунків;

Ø виховання інформаційної культури, навчання доступу до інформації, формування навичок роботи з інформацією та допомога у застосуванні їх на практиці.

1.Організація інформаційно-маркетингової діяльності

учнів-користувачів бібліотеки

1.1.Вивчення, інформування і задоволення читацьких потреб на книжку та інформацію

№ з/п Зміст роботи Термін виконання Відповідальні Примітка про виконання
1. Систематично вивчати та аналізувати читацький попит, відповідно до цього редагувати картотеку до комплектування. Протягом року Бейсюк Х.Ю.
2. Вести облік нових надходжень, технічну обробку, каталогізацію. Протягом року Бейсюк Х.Ю.
3. Скласти акти на списання літератури. Протягом року Бейсюк Х.Ю.
4. Відредагувати алфавітній каталог. травень Бейсюк Х.Ю.
5. Оформити підписку на періодичні видання на 2022 рік Жовтень Бейсюк Х.Ю.
6. Співпрацювати з шкільними бібліотеками району з питань доукомплектування фонду Протягом року Бейсюк Х.Ю.

Робота з навчальною та навчально-методичною літературою

Зміст роботи Термін виконання Відповідальні Примітка про виконання
1. Укомплектувати фонд підручників до нового навчального року згідно контингенту учнів, планом завозу підручників РВО. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. Оформити замовлення на необхідну навчальну літературу згідно тематичним планам "Освіта" на 2021/2022 н.р. Листопад Бейсюк Х.Ю.
3. Провести інвентаризацію фонду підручників ТравеньБейсюк Х.Ю.
4. Оформити заміну підручників, загублених учнями. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
5. Скласти акти про списання підручників і зробити відмітки . Березень Бейсюк Х.Ю.
6. Провести інвентаризацію підручників видання. ЧервеньБейсюк Х.Ю.
7. Здійснити звірку у РВО реєстраційної картотеки руху підручників та звірку учбового фонду с бухгалтерією. Листопад -Січень Бейсюк Х.Ю.
8. Систематизувати розстановку підручників у книгосховищі. Жовтень-листопад Бейсюк Х.Ю.

1.2. Інформаційна робота та довідково-бібліографічна робота

№ з/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Прим.
1. Поповнити ДІФ сучасними довідковими виданнями 1-11 кл. Протягом рокуБейсюк Х.Ю.
2. Ведення ДБА. Редагування картотеки краєзнавства, гуцульщинознавства 5-11 кл. До вересня Бейсюк Х.Ю.
3. Ведення картотек: · Періодичних видань; · Підручників; · Народознавства; · «Здоров*я дітей – здоров*я нації»; · Бібліотечних уроків;масових заходів Протягом року Бейсюк Х.Ю.
4 Провести: · День нової книги; · Ретродень «Незаслужено забута книга»; День інформації; · «Бібліотека – скарбниця мудрості і знань»; 2-11 кл 2-11 кл 2-11кл. 2-11кл. 1 р.на півріччя 1 р. на півріччя вересень, жовтень березень, травень Бейсюк Х.Ю.
5. Проводити: · Інформаційни перерви – 12 · Інформаційні години – 6 · Експрес-інформації -150 2-11 кл. 2-11 кл. 2-11 кл. Протягом року Протягом року Протягом року Бейсюк Х.Ю.

1.3. Бібліотечно-бібліографічні та інформаційні знання – учням ліцею

№ п/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Прим.
1. Знайомство з шкільною бібліотекою 1 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. Книга навчальна та для дозвілля 1 кл. Квітень Бейсюк Х.Ю.
2 кл
1. Екскурсія до бібліотеки(вибір книг) 2 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. Глядач у бібліотеці 2 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
3. Слухач у бібліотеці 2 кл. Грудень Бейсюк Х.Ю.
3 клас
1. Вересневі зустрічі в шкільної бібліотеці 3 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. ДБА для молодших школярів 3 кл. ВересеньБейсюк Х.Ю.
3. Самостійний вибір книг в бібліотеці 3 кл. ВересеньБейсюк Х.Ю.
4. Ділова ігра 3 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
5. Художні та науково-художні джерела інформації 3 кл. Лютий Бейсюк Х.Ю.
4 клас
1.. Вересневі зустрічі в шкільної бібліотеці 4 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. Альбоми,карти, атласи 4 кл. Листопад Бейсюк Х.Ю.
3. Твоє довідкове бюро 4 кл. Грудень Бейсюк Х.Ю..
4. Помічники у виборі книг та інших джерел інформації 4 кл. Лютий Бейсюк Х.Ю.
5. Художня та науково-пізнавальна книга. 4 кл. Квітень Бейсюк Х.Ю.
5 клас
1. Вересневі зустрічі в шкільної бібліотеці 5 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. Твої помічники у виборі книги 5 кл Листопад Бейсюк Х.Ю.
3. Самостійний вибір книг 5 кл. Листопад Бейсюк Х.Ю.
6 клас
1. Вересневі зустрічі в шкільної бібліотеці 6 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. Вибір книги 6 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
7 клас
1. Книга і бібліотека. Їх роль та значення 7 кл. ЖовтеньБейсюк Х.Ю.
2. Самостійний вибір книги 7 кл. Грудень Бейсюк Х.Ю.
3. Каталоги і картотеки бібліотеки 7 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
8 клас
1.. Як вибрати книгу. ДБА бібліотеки 8 кл. Лютий Бейсюк Х.Ю.
2. Використання різних типів бібліотечних посібників при виборі літератури 8 кл. ВересеньБейсюк Х.Ю.
4. Вміння бути читачем 8 кл. Квітень Бейсюк Х.Ю.
9 клас
1. Бібліотечно-бібліографічні засоби пошуку літератури 9 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
10 клас
1. Мистецтво бути читачем 10 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. Читач у наукової бібліотеці 10 кл. КвітеньБейсюк Х.Ю.
11 кл.
1. Мистецтво бути читачем 11 кл. січень Бейсюк Х.Ю.
2. Читач у наукової бібліотеці 11 кл. лютий Бейсюк Х.Ю.

2. Становлення і розвиток виховної системи бібліотеки. Робота з батьками

2.1. Громадське виховання. Морально-правове виховання

№ з/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Примітка
1. «Художня література про права дитини», вікторина 5-11 кл. Лютий Бейсюк Х.Ю.
2. «Про що розповідає наш Державний Прапор?», урок громадянськості 5-11 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
3. «Доля моя – в долі України», діалог читачів 10 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
4. «Служба довіри», інформаційна година 7-11кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
5. «Конвенція про права дитини»,інформаційна година 8-9 кл. Листопад Бейсюк Х.Ю.
6. Т.Г.Шевченко
«Добрі книжки доброї людини», огляд літератури 5-9 кл. Березень Бейсюк Х.Ю.

2.2. Патріотичне виховання. Краєзнавство. Народознавство.

Мета: виховання національної свідомості, патріотизму.

№ п/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Примітка
1. Тематичні полиці з краєзнавства: «Мій край-моя історія» 1-11 кл. Протягом року Бейсюк Х.Ю.
2. «Тато, мама і я – українська сім*я», ранок 3-4 кл. Листопад Бейсюк Х.Ю.
3. «Письменники ГУЦУЛЬЩИНИ», літературна година 8 кл. Грудень Бейсюк Х.Ю.
4. «Державні та народні символи України», бесіда 3-6 кл. Грудень Бейсюк Х.Ю.
5. Т.Г. Шевченко – видатний укр.. поет, письменник, художник, громад.діяч 1-11 кл. Березень Бейсюк Х.Ю.
6. «Великдень – свято свят», інформаційна година 3-5 кл. Квітень Бейсюк Х.Ю.
7. «Пам*ять серця», літературна година до 2-ї річниці революції гідності 7-8 кл. Лютий Бейсюк Х.Ю.

2.3. Екологічне виховання

Мета: виховання в учнів почуття відповідальності за стан природи, її неповторність

№п/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Примітка
1. «Збережемо землю нашу глибокою і зеленою»,тематичний стелаж 5-10 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
2. «Цей чудовий світ тварин», година цікавих повідомлень 5-6 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
3. «Допоможи природі», година спілкування 10 кл. Квітень Бейсюк Х.Ю.
4. Виставка рефератів на екологічну тематику 7-1 1 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
5. «Природа і людина»,урок громадянськості 4-5 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.

2.4. Профорієнтація. Фізичне і трудове виховання

№ з/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Примітка
1. «Професії наших батьків», усний журнал 2-3 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
2. «Шлях до професії», огляд літератури 9-1 1кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
3. «Наш товариш – світлофор», книжкова виставка 2-7 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
4. «Не нашкодь собі», тематична полиця 5-1 1 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
5. «Цикавинки звідусіль», хвилини цікавої інформації 10 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.

2.5. Здоровий спосіб життя

Мета: мотивація здорового способу життя; набуття знань і досвіду щодо власної безпеки і виховання відповідального ставлення до власного здоров’я.

№ з/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Примітка
1. «Якщо хочеш бути здоровим – будь», година спілкування 6 кл. Грудень Бейсюк Х.Ю.
2. «Хочеш жити – кидай курити», підбірка літератури 7- 11 кл. Грудень Бейсюк Х.Ю.
3. «Зумій сказати «НІ!»,тематична полиця 5-1 1 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
4. «Я обираю здоров*я», огляд літератури 7-9 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.

2.6. Художньо-естетичне виховання

Мета: розвиток творчого потенціалу кожної людини. Забезпечення реалізації кожного особистістю її нахилів і здібностей.

№ з/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Примітка.
1. Літературні викладки до: · Міжнародного дня музики; · Дня фізичної культури і спорту; · Всеукраїнського дня бібліотек; · Дня українського козацтва; · Дня української писемності та мови. 5-10 кл. 5-11 кл. 1-11 кл. 5-11 кл. 3-11 кл. 28.09 Вересень Вересень Жовтень Листопад Бейсюк Х.Ю.
2. «Я і мої товариші», бесіда 4-11 кл. Жовтень Бейсюк Х.Ю.
3. «Телефонна розмова», бесіда 9 кл. Січень Бейсюк Х.Ю.

2.7. На допомогу шкільній програмі

Мета: допомогати учням засвоїти шкільну програму

№ з/п Зміст роботи Термін виконання Відповідальні Примітка про виконання
1. Тиждень безпеки дорожнього руху 01.09 – 09.09 Бейсюк Х.Ю.
2. Свято до Всеукраїнського Дня бібліотек «Книжкова скарбниця» ( за окремим планом) 30.09. Бейсюк Х.Ю.
3. Участь у заходах з підготовки до Дня Учителя 01.10 Бейсюк Х.Ю.
4. Декада точних наук Жовтень Бейсюк Х.Ю.
5. «Посвята першокласників у мешканці Шкільного царства» 22.10 кл.кер.
6. Шкільний етап турніру «Що? Де? Коли?» Листопад Бейсюк Х.Ю.
7. Декада точних наук Листопад Бейсюк Х.Ю.
8. Виставка «Єдина Україна» Листопад Бейсюк Х.Ю.
9. Тиждень правового виховання Листопад Бейсюк Х.Ю.
10. Тиждень військово-патріотичного виховання Грудень Бейсюк Х.Ю.
11. Літературна вітальня «Барвінок» Квітень Бейсюк Х.Ю.
12. Оновлення постійно діючих тематичних виставок літератури Протягом року Бейсюк Х.Ю.
13. Виставка матеріалів до Дня Соборності України 22.01 22.01 Бейсюк Х.Ю.
14. Декада англійської мови Лютий Бейсюк Х.Ю.
15. Тиждень книги (окремий планом) 25.03 – 31.03 Бейсюк Х.Ю.
16. Всесвітній День здоров’я 07.04 Бейсюк Х.Ю.
17. Міжнародний день пам’яті трагедії на ЧАЕС 26.04 Бейсюк Х.Ю.
18. Свято «Шануймо кращих!»: Нагородження у номінації «Кращий читач» тощо. 26.04 Бейсюк Х.Ю.
19. День цивільної оборони Квітень Бейсюк Х.Ю..
20. Всесвітній день боротьби з тютюнопалінням 31.05 Бейсюк Х.Ю.

3. Формування бібліотечного фонду

3.1. Комплектування. Організація фонду. Розстановка. Списання.

№ з/п Назва заходу та технологій Термін виконання Відповідальний Примітка
1. Комплектування фонду бібліотеки краєзнавчою літературою,літературою з історії України, методичною,довідковою,науково-популярною та програмною літературою Протягом рокуБейсюк Х.Ю.
2. Придбати книги на допомогу класному керівникові, а також для позакласного читання Протягом року Бейсюк Х.Ю.
3. Продовжити благодійну акцію «Подаруй книгу бібліотеці» Протягом року Бейсюк Х.Ю.
4. Скласти анкети на списання застарілої літератури Травень Бейсюк Х.Ю.

3.2. Збереження фонду підручників та художньої літератури

№ з/п Назва заходу та технологій Термін виконання Відповідальний Примітка
1. Постійно здійснювати ремонт літератури Протягом року Бейсюк Х.Ю.
2. Ліквідувати заборгованість бібліотечних книг До жовтня Бейсюк Х.Ю.
3. Проводити роботу щодо знепилення книжкового фонду Протягом року Бейсюк Х.Ю.
4. Упорядкувати підручники на стелажах До жовтня Бейсюк Х.Ю.
5. Продовжити ведення картотеки підручників Протягом року Бейсюк Х.Ю.
6. Проводити рейди-перевірки по класам щодо збереження підручників 1 раз на чверть Бейсюк Х.Ю.
7. Очистити фонд від застарілих підручників, не придатних до використання видань Квітень Бейсюк Х.Ю.
8. На засіданні Ради школи виступити з питанням про забезпечення учнів школи підручниками Вересень Бейсюк Х.Ю.
9. Оформити заміну загублених читачами книг Жовтень-листопад Бейсюк Х.Ю.

4. Робота з читацьким активом бібліотеки

№ з/п Назва заходу та технологій Категорія читачів Термін виконання Відповідальний Примітка
1. Залучення активістів-учнів для допомоги в роботі бібліотеки: · Технічна обробка · Ремонт книг · Штемпелювання книг · Розстановка літератури · Ліквідація читацької заборгованості 5-10 кл. 5-10 кл. 5-10 кл. 5-10 кл. 5-10 кл. Протягом року Протягом року Протягом року Протягом року Протягом року Бейсюк Х.Ю.
2. Провести акцію « Подари бібліотеці книгу» 1-11 к.л Вересень Бейсюк Х.Ю..

5. Взаємодія шкільної бібліотеки з педагогічними працівниками та батьками

«Бути гарнім педагогом – це бутисправжнім реформатором

майбутнього життя України,бути апостолом правди і науки»

№ з/п Назва заходу та технологій Катего-рія читачів Термін виконання Відповіда-льний Примі-тка
1. Виступи на зборах з питаннями збереження підручників 1-11 кл. Вересень,травень кл.керівники
2. Підбір класним керівникам літератури для роботи з батьками 1-11 кл. Протягом року Бейсюк Х.Ю.
3. Тематична полиця нової літератури до нового навчального року 1-11 кл. Вересень Бейсюк Х.Ю.
4. Оформлення замовлень на літературу до педради Протягом рокуБейсюк Х.Ю.

6. Заходи щодо обладнання шкільної бібліотеки

№ з/п Назва заходу та технологій Термін виконання Відповідальний Примітка
1. Ремонт бібліотеки Червень Завгосп.
2. Санітарно-гігієнічна обробка приміщення бібліотеки Щотижня Бейсюк Х.Ю.
3. Придбати канцтовари для роботи Жовтень Бейсюк Х.Ю.
4. Озеленення бібліотеки протягом року Бейсюк Х.Ю.

7. Професійний розвиток бібліотекаря

№ з/п Назва заходу та технологій Термін виконання Відповідальний Примітка
1. Оперативне ведення документації бібліотеки Протягом року Бейсюк Х.Ю.
2. Систематичне відвідування методичних семінарів шкільних бібліотекарів, методичних об*єднань і обмін досвідом роботи За планом управління освіти Бейсюк Х.Ю.
3. Пропаганда літератури шляхом проведення масових заходів Протягом року Бейсюк Х.Ю.
3. Удосконалювати роботу на сайте бібліотеки Протягом року Бейсюк Х.Ю.
4. Оформлення документації по створенню медіа теки школи Протягом року Бейсюк Х.Ю.
Кiлькiсть переглядiв: 1168